asszonypajtás

vidám főzés, koszt, pénz

Hamburgerbuci

2021. január 10. 08:52 - BalázsBarbi

Puha, magas, omlós

Régóta csinálok itthon hamburgert. A húst bekeverését nem szoktam nagyon túlgondolni (marha, vagy marha és sertés darált húst használok és csak sóval, borssal és kicsi hagymával ízesítem) és bevallom, hogy sokáig még ezt is kész buciban fecséreltem el. Éreztem persze, hogy ez nem az igazi, de - mint ahogy a legtöbb házi alternatívával kapcsolatban - ezzel is úgy voltam, hogy már így is nagyságrendekkel jobb, mint amit jártában-keltében eszik az ember. Ma már viszont a bucit is én csinálom és abszolút megéri a befektetett (egyébként kb 15 perces) munkát. 

20210108_121912.jpg

 

Szokás szerint csak érintőlegesen kapcsolódik ide, de ha meghallom, hogy buci, nem tud nem eszembe jutni, hogy otthon sokáig Buci volt a becenevem. Nem emlékszem, hogy bárki is bevallotta volna, hogy ez egykori duciságom miatt ragadt rajtam, nekem azért nincsenek kétségeim. Már csak azért se, mert a suliban is kaptam ezzel kapcsolatban megerősítést. Amúgy nem voltam sokáig dundi, szerintem úgy kb 9 és 12 éves korom között (12 körül azért múlt el, mert gerincfedülésem volt és elküldtek gyógytornázni, meg úszásra), meg nem voltam azért akkora, mégis emlékszem, hogy simán kaptam olyan beszólást, hogy dagadt madár, meg ilyesmi. De! Mivel ez egy vidám blog és szerencsére a sorsomat azért nem határozták meg ezek az élmények, inkább a sztori végkifejletét mesélem el: az a srác, akitől ezt a kedves bókot kaptam, két évvel később szerelmes levelekkel és különböző ajándékokkal fejezte ki, hogy sajnos félreértés történt. Ilyen rút kiskacsa sztori (mondjuk ez nem teljesen az, mert szerintem nem voltam teljesen rút tízévesen, viszont nem lettem az évfolyam jócsaja tizenkettőre se) persze nemcsak velem történt. Olyannyira nem, hogy himnusza is van a jelenségnek, ide is teszem és küldöm mindenkinek, akit valaha csúfoltak vagy épp most csúfolnak és azoknak is, akik hamarosan szembesülnek vele, mennyire meg tud változtatni valakit egy jól sikerült nyári szünet. 

A hamburgerbucira visszatérve: az otthoni verzió nemcsak azért jobb, mert pontosan tudod, mi van benne és azt is, hogy semmi oda nem illő nincs, de azért is, mert nagyságrendekkel finomabb! Sűrűbb, tartalmasabb, jobb ízű és masszívabb a zsemle, ami nem esik és morzsálódik cafatokra, mégis puha és szép magas is. Az elkészítése sem nagy dolog, rendszeresen készített péksütinek is jó, mert másnap is puha és akkor meg szuper szendvicsalap lehet.

Bucireceptből sok és sok jó van a neten, az enyém Limara és Szoky verziójából is inspirálódott, de mindig lehet apróságokat változtatni: a mostani sütés például arra volt jó, hogy rájöjjek, szezám nélkül is jó, mákkal szórva meg kifejezetten szuper a hamburgerbuci.

Hozzávalók négy méretes bucihoz:

30 deka liszt

2 nagy evőkanál natúr görög joghurt

1 evőkanál olvasztott vaj (kb. 2 deka)

egy deci tej

egy nagy csipet élesztő (vagy vágd le az első 10 grammos jelölőcsíknál)

mokkáskanál só 

egy evőkanál cukor

1 tojás+a kenéshez is egy

a szóráshoz szezámmag vagy akár mák, vagy épp semmi

Elkészítése:

A tejet meglangyosítom, hozzáadom a cukrot és belemorzsolom az élesztőt. A lisztet a sóval összekeverem, majd hozzáadom a nedves hozzávalókat is: a felfutott élesztőt tejestül, a vajat, a joghurtot és a tojást. Elég laza tésztát kapok, de nem szabad elcsábulni, hogy rögtön lisztet adjak hozzá, mert jó ha gyúrható, de lágy marad. Ha a tálból kivettem és még mindig ragadós lenne, lisztezett deszkán érdemes átgyúrni, és ott még felvesz lisztet ha kell. Ha kész, lisztezett kelesztőtálban hagyom egy órát kelni. Amikor megkelt, négy egyenlő részre osztom, és bucikat formálok belőle, gombócformázásról itt egy rövid videó. Ebben az állapotban is kelesztem őket még háromnegyed órát órát és közben 175 fokra előmelegítem a sütőt. Ha megkeltek, felvert tojással átkenem a tetejüket és szórok rájuk, ha van mit. Kb. 20 perc alatt sülnek meg, de érdemes nézni, szép piros legyen a teteje, akkor belül is jó lesz.

Egy buci olyan 70-80 forintra jön ki.

Ha szereted a blogot, kövess az asszonypajtás instán és facebookon is és gyere főzni az asszonypajtás receptklubba! 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://asszonypajtas.blog.hu/api/trackback/id/tr2116379154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása