asszonypajtás

vidám főzés, koszt, pénz

Elringatnád magad? Csinálj madártejet!

2021. február 28. 09:59 - BalázsBarbi

Egyszerre házias és franciás, csak imádni lehet

Nagyon szeretem a házias édességeket -  szerintem már áradoztam róla itt is, hogy egy mákos guba, egy máglyarakás vagy egy aranygaluska simán übereli nálam a legkifinomultabb cukrászsütiket, musszokat, ilyen-olyan textúrákat, ropogós rétegeket és ganázsokat, amik amúgy persze szintén nem piskóták. A madártej pedig mindent visz, mert nagyjából a kettő metszéspontjánál helyezkedik el: házias, mert nem jutna eszembe étteremben kérni ilyet, viszont alapból francia és nagyon is franciás: könnyed, elragadó és csinos. 

 

tejj.jpg

Kevés nagyobb luxust tudok elképzelni annál, mint hogy vasárnap ebéd után csak úgy odasétálsz a hűtőhöz és előkapsz egy hűvös, édes és krémes csodadesszertet, amivel már csak annyi a dolgod, hogy tálkába, pohárba szedd és bekanalazd. 

Nem is eresztem most bő lére, mert még sok dolog van mára és ami a madártejről eszembe jut, a kanalazáskor jövő érzés és hangulat mind benne van ebben a dalban.

Hozzávalók két szép adaghoz

fél liter tej

három tojás

csipet só

2-3 evőkanál cukor a sárgájához (én nem szeretem, ha nagyon édes, kettővel nekem tök jó, de ha édesszájú vagy, inkább hárommal lesz jó)

1 evőkanál porcukor a fehérjéhez

1 teáskanál vaníliakivonat (vagy 1 rúd vanília vagy 1 tasak bourbon vaníliás cukor)

A tojásokat szétválasztom, a sárgákat a cukorral habosra keverem. Egy lábasban felteszem melegedni a tejet és hozzáadom a vaníliakivonatot is. (Itt olvasd el, hogy tudsz ilyet csinálni otthon, itt azt, hogy érdemes eljárni, ha rúddal csinálnád, ha meg vaníliás cukrot teszel bele (szerintem a oetker bourbon vaníliás cukra amúgy tök jó) akkor egy fél kanálnyit vegyél vissza a cukorból.)

Ha a tej szemlátomást melegszik, elkezd gőzölni és a tetején vékony habszerűség kezd kialakulni, akkor nagyon lassan, cseppről cseppre hozzákeverem a cukros tojássárgáját. Lassan, kis lángon és kitartóan keverem és amikor elkezd sűrűsödni, akkor leveszem a tűzről - tegnap ki is vittem az erkélyre, hogy ott hűljön.

Egy másik edényben enyhén sós vizet forralok (a külön főzést amúgy épp a fentebb linkelt sóborsos receptből vettem, sokan a tejben főzik meg a galuskákat), a tojásfehérjéből a cukorral kemény habot verek és forró, de nem lobogó vízbe szaggatom a galuskákat. Én csak nagyon rövid ideig főzöm őket: ahogy bedobom, egyből megduzzadnak, várok pár pillanatot, akkor kanállal gyorsan átfordítom és további néhány másodperc után szűrőre teszem őket. Ha kész és ezek is kihűltek, a sodó tetejére pakolom őket és az egészet egy éjszakára a hűtőbe teszem. Tálaláskor szeretem fahéjjal is megszórni, de ez nem alaptartozék.

Másnap ebéd után előveszem és nagyon nagyon hálás vagyok magamnak.

Egy adag ára kb. 300 forint.

 Ha szereted a blogot, kövess az asszonypajtás instán és facebookon is és gyere főzni az asszonypajtás receptklubba! 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://asszonypajtas.blog.hu/api/trackback/id/tr516442990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása