asszonypajtás

vidám főzés, koszt, pénz

Villámgyors paradicsomleves

2020. december 20. 13:11 - BalázsBarbi

Azokra a napokra, amikor nem látsz ki a készülődésből

Végre szabin vagyok, ami persze nem azt jelenti, hogy nincs dolog, inkább azt, hogy másmilyen. És ugye kéne kaját is csinálni. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nálam az van, hogy amennyire készülök arra, mit fogok főzni karácsonykor (értsd 24-e és a téli szünet vége között), ezeken a takarítós, pakolgatós napokon annyira nem tudom, mit kéne összedobni. Néha meg azt se, hogy miből, mert készülve arra, hogy 23-án érkezik a teszkós bevásárlás, az elmúlt hétben szép lassan kiettük, ami a hűtőben volt. 

20201219_170343.jpg

 

Ilyenkor jönnek jól a konzervek. Én valahogy úgy vagyok a paradicsomkonzervvel, mint a kőleves nénikéje a kővel: “Mondja, vitéz uram, nem adná el ezt a követ? Sokszor az sincs, amit főzzek, s ebből én milyen jó levest tudnék kotyvasztani.” Ilyesmi kotyvasztásból lett nálunk klassz paradicsomleves , és ha már szóba jött, akkor ide is teszem a legkedvencebb magyar népmesémet, amit ebben a formában az elejétől a végéig imádok. Nem csak a sztori jó eleve, a rajzok is zseniálisak (a legjobban a macskát és a katona borostáját csípem) és persze utánozhatatlan, ahogy Szabó Gyula mesél. Emlékszem, milyen viccesnek találtam, amikor rövidke gyerektelen fiatal felnőtt-éveim után kisgyerekes anyukaként belecsöppentem a magyar népmesék világába és észrevettem, hogy a magyar népmesékben medvének, királynak és vénembernek is Columbo a hangja. 

 

Na és a leves. Olaszos paradicsomlevesnek mondom, nemcsak azért, mert úgy fűszereztem, de azért is, mert egyszerű és kevés hozzávalóból készül. Egy ilyen szerintem tökéletes ezekre a  napokra. 

Hozzávalók két főre: 

1 konzerves hámozott paradicsom (az olaszok, mint pl. a Mutti szerintem tök jók)

2 evőkanál mascarpone, esetleg ricotta, vagy más natúr krémsajt, esetleg vajkrém

2 evőkanál olaj

egy evőkanál cukor

egy kis fej hagyma

egy gerezd fokhagyma

egy teáskanál só

bazsalikom

rozmaring

Elkészítés

A hagymát megpucolom, apróra vágom. A serpenyőbe beöntöm az olajat, rádobom a hagymát, majd az evőkanál cukrot, aprított fokhagymát és az egészet alaposan megpirítom. (A leves nem lesz édeskés, ennyi cukrot csak amiatt teszek bele, hogy a savanyúságot elvegye.) Ha ez megvan, felöntöm a konzerv tartalmával és pont annyi vízzel, amivel kiöblítem a fémbödönkét. Megsózom, teszek bele néhány bazsalikomlevelet és egy szál rozmaringot, majd összeforralom. Ha ez megvan, kikapom a rozmaringot és az egészet, plusz 2 evőkanál mascarponét, vagy hasonló tejterméket összeturmixolok az így létrejövő krémlevesbe beleteszek még pár levél bazsalikomot és így is összeforralom. Kész is van, finom, krémes, a tetejére lehet szórni parmezánt. Két szelet pirítóssal tisztességes ebéd.

Egy adag ára kb. 350 forint. 

Ha szereted a blogot, kövess az asszonypajtás instán és facebookon is és gyere főzni az asszonypajtás receptklubba! 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://asszonypajtas.blog.hu/api/trackback/id/tr7416351866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása